کرونا در اروپا، اذعان کمیسیون اروپایی به عدم آمادگی اعضا برای مقابله با موج دوم

به گزارش آیان کتاب، جدیدترین اخبار کرونایی اروپا حاکی از آن است که معاون کمیسیون اروپایی آمادگی اعضاء برای موج جدید شیوع کرونا را کافی ندانسته است.

کرونا در اروپا، اذعان کمیسیون اروپایی به عدم آمادگی اعضا برای مقابله با موج دوم

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا در زمستان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تشدید محدودیت ها در لندن

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که در پایتخت انگلیس از روز شنبه قواعد کرونایی شدیدتری اعمال می گردد. این خبر را شهردار لندن روز پنج شنبه خاطرنشان کرد.

بر اساس قواعد جدید اعضای خانواده های مختلف دیگر نباید در خانه ها با هم دیدار داشته باشند و جلسات و دیدارها در رستوران ها هم مجاز نیست.

شهردار لندن توضیح داد که هیچکس خواهان محدودیت های بیشتری نیست اما این مسئله ضرورت دارد که از لندن حمایت کنیم. وی زمستانی سخت را پیش روی لندن با حدود 9 میلیون سکنه آن دانست.

اذعان کمیسیون اروپایی به عدم آمادگی اعضاء برای مقابله با موج دوم کرونا

کمیسیون اروپایی هم اعلام نموده که کشورهای عضو این اتحادیه هنوز به اندازه کافی برای انتشار سریع این ویروس آمادگی ندارند.

معاون کمیسیون اروپایی در این باره گفته است که رشد همه گیری کرونا در حال بازگشت به شرایط ماه مارس است اما سطح آمادگی ما متناسب با آن نیست. وی از کشورهای اروپایی خواست که استراتژی مشترکی را برای مهار کرونا در پیش گیرند. این مقام اروپایی همچنین اقدامات هماهنگ در توزیع واکسن کرونا بعد از در دسترس قرار دریافت آن را ضروری دانست.

لغو برگزاری نشست مجلس اروپا در استراسبورگ به دلیل شیوع کرونا

مجلس اروپا هم به دلیل شیوع گسترده کرونا بار دیگر برگزاری جلسه در استراسبورگ فرانسه را رد می نماید.

دیوید ساسولی، رئیس مجلس اروپا روز پنجشنبه در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که شرایط در فرانسه و بلژیک بسیار جدی است.

وی با اشاره به اینکه سفر کردن در چنین شرایطی خطرناک است گفت که بنابراین نشست هفتگی مجلس اروپا مجددا در استراسبورگ برگزار نمی گردد.

از ماه مارس جلسات مجلس اروپا به دلیل شیوع کرونا درقالب کوچکتر و به صورت آنلاین و در سالن عمومی در بروکسل برگزار می گردد.

رئیس بزرگترین کمیسیون مجلس اروپا به قرنطینه رفت

منفرد وبر، رئیس کمیسیون حزب مردم مجلس اروپا و معاون حزب سوسیال مسیحی آلمان هم خاطرنشان کرد که به دلیل ارتباط با فردی که تست کرونایش مثبت بوده در قرنطینه قرار گرفته است.

وی ضمن درخواست از همه برای مراقبت از خودشان گفت که منتظر جواب تست کرونایش است.

وخامت اوضاع کرونایی در جمهوری چک

با وجودتشدید محدودیت ها در جمهوری چک برای مهار کرونا اما آمار مبتلایان جدید در این کشور همچنان افزایش می یابد. روز چهارشنبه نهادهای بهداشتی این کشور از ابتلای 9544 مورد جدید به کرونا در این کشور در عرض 24 ساعت اطلاع دادند که بالاترین میزان ابتلای روزانه در عرض 24 ساعت بوده است. به این ترتیب آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 140 هزار نفر افزایش پیدا نموده و موارد مرگ کرونایی هم به 1172 مورد افزایش پیدا نموده است.

اعلام شرایط فاجعه سراسری در پرتغال

کشور پرتغال هم به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان شرایط فاجعه سراسری اعلام نموده است. این شرایط به مدت 15 روز ادامه خواهد داشت و برای دولت این مسئله را ممکن می نماید که در صورت احتیاج محدودیت های بیشتری را برای مهار این بیماری اعمال کند.

مقامات پرتغال شرایط کرونایی در این کشور را جدی ارزیابی نموده اند.

نهادهای بهداشتی پرتغال روز چهارشنبه آمار مبتلایان روزانه را در این کشور با 10.3 میلیون سکنه را 2072 نفر خاطرنشان کردند که بالاترین آمار مبتلایان روزانه از زمان شیوع ویروس کرونا است. شهر لیسبون و بخصوص شمال پرتغال بیش از سایر مناطق تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است. دولت آلمان به شهفرایندان درباره سفرهای غیر ضروری به لیسبون هشدار داده است.

دستور صدر اعظم اتریش به ایالات برای تشدید فوری محدودیت ها

صدر اعظم اتریش در پیامی کتبی به ایالات این کشور با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان شرایط کرونایی را جدی دانسته و خواهان تشدید هر چه سریع تر اقدامات برای مهار کرونا شد.

با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید به کرونا در اتریش که اخیرا با 1335 مبتلای روزانه رکورد جدیدی را بدست آورده است، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش روز پنج شنبه درخواست کتبی را به ایالات این کشور به منظور در پیش دریافت اقدامات لازم برای مهار کرونا ارسال کرد.

وی از مقامات ایالتی خواست هر چه سریع تر به صورت هدفمند تشدید اقدامات حمایتی در برابر این ویروس را در پیش گیرند.

در اتریش هم مانند دیگر کشورهای اروپایی اخیرا آمار مبتلایان به کرونا افزایش چشمگیری داشته و بر اساس آمارهای رسمی تا به حال 60224 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و877 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ابراز نگرانی مرکل درباره شیوع گسترده کرونا

مرکل پس از نشست روز چهارشنبه خود با روسای 16 ایالت آلمان در مورد اتخاذ تدابیر جدی تر برای مهار ویروس کرونا گفت: ما در مرحله رشد سریع ویروس کرونا قرار داریم و آمار و ارقام منتشر شده نیز گواه بر صدق این ادعاست.

وی درباره شیوع گسترده کرونا ابراز نگرانی نموده و گفت: باید این فرایند را متوف کنیم وگرنه خاتمه خوبی در انتظار ما نخواهد بود. مرکل از شهفرایندان درخواست کرد که روی سفرهای داخلی غیر ضروری به مناطقی که جز مناطق خطر کرونایی هستند اجتناب نمایند.

مقام آلمانی: شرایط کرونایی فعلی خطرناک تر از اوضاع در فصل بهار است

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالات بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان هم شرایط کرونایی فعلی را خطرناک تر از فصل بهار دانست ودرباره کافی بودن اقدامات توافق شده برای مهار کرونا بین دولت و ایاات آلمان ابراز تردید کرد.

22591 ابتلای روزانه در فرانسه

نهادهای بهداشتی فرانسه هم شب گذشته از 22591 مبتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع دادند و این سومین بار در 6 روز گذشته بود که آمار مبتلایان روزانه در این کشور از مرز 22 هزار نفر عبور کرد.

رئیس جمهوری فرانسه چهارشنبه شب خاطرنشان کرد که برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در بعضی شهرهای این کشور مقررات منع رفت و آمد به اجرا در خواهد آمد.

به گفته رئیس جمهوری فرانسه شرایط شیوع کرونا در این کشور نگران نماینده است اما شرایط همچنان تحت کنترل واقع شده است. رئیس جمهوری فرانسه گفت که در هشت کلانشهر فرانسه از شنبه شب مقررات منع رفت و آمد به اجرا در خواهد آمد. به این ترتیب ساکنان این کلانشهرها به جز در موارد استثنایی به مدت چهار هفته از ساعت 21 تا شش صبح اجازه خروج از منازل خود را نخواهند داشت .

امانوئل ماکرون ضمن رد گزینه اجرای قرنطینه مجدد در فرانسه اضافه نمود که چنین اقدامی در شرایط کنونی نامتناسب محسوب می گردد. به گفته رئیس جمهوری فرانسه مقررات منع رفت و آمد در کل منطقه ایل دو فرانس که پاریس مرکز آن است و همچنین کلانشهرهای لیل، گرنوبل، لیل، اکس-مارسی، مونپلیه، روآن، تولوز و سن اتین به اجرا در خواهد آمد.

بالاترین رکورد مبتلایان روزانه در ایتالیا

وزیر بهداشت ایتالیا هم از بالاترین آمار مبتلایان روزانه در این کشور از زمان شیوع بحران کرونا اطلاع داده است.

وزیر بهداشت ایتالیا از ابتلای 7332 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داده که 43 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بالاترین رکورد مبتلایان روزانه در رومانی

رومانی هم رکورد تازه ای در مبتلایان روزانه را ثبت نموده و نهادهای بهداشتی این کشور از ابتلای 4016 مورد ابتلای روزانه در این کشور اطلاع داده اند.

هشدار آلمان به کشورهای اروپایی درباره بستن مجدد مرزها

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم به کشورهای اروپایی در این باره که مجددا به بستن مرزها برای مهار ویروس کرونا روی آورند هشدار داده است. وی در سخنانی در فرانسه از همگان خواست که این خطا را دوباره تکرار ننمایند.

بالاترین آمار مبتلایان روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم روز پنج شنبه از ابتلای 6638 فرد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که از آغاز بحران کرونا در این کشور بی سابقه بوده است. بر اساس اطلاعات این نهاد مهم بهداشتی حدود 33 نفر هم در 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بیش از 20 هزار مبتلای روزانه در انگلیس

در انگلیس هم بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور بیش از 20 هزار نفر در 24 ساعت به کرونا مبتلا شده اند و 137 نفر هم در این دوره زمانی بر اثر این ابتلا جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اسپانیا 937311 نفر به کرونا مبتلا شده و 33413 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 779063 نفر به کرونا مبتلا شده و 33037 نفر هم در اثر این ابتلا جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 654644 نفر به کرونا مبتلا شده و 43155 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 372799 نفر به کرونا مبتلا شده و 36289 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 341742 نفر به کرونا مبتلا شده و 9771 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 195

به "کرونا در اروپا، اذعان کمیسیون اروپایی به عدم آمادگی اعضا برای مقابله با موج دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، اذعان کمیسیون اروپایی به عدم آمادگی اعضا برای مقابله با موج دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید