کمیسیون اروپا استفاده کارکنان از تیک تاک را ممنوع نمود

به گزارش آیان کتاب، کمیسیون اروپا به کارکنان خود دستور داده تا حدود سه هفته دیگر برنامه تیک تاک را از دستگاه های خود پاک نمایند.

کمیسیون اروپا استفاده کارکنان از تیک تاک را ممنوع نمود

به گزارش خبرنگاران، کمیسیون اروپا استفاده کارکنان این نهاد اروپایی از تیک تاک را به علت آنچه مسائل امنیت سایبری خوانده شده ممنوع نموده است.

وبگاه شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد کمیسیون اروپا استفاده از تیک تاک در رایانه ها و گوشی های رسمی را به علت نگرانی های امنیت سایبری ممنوع نموده است.

طبق این گزارش، کارکنان کمیسیون اروپا تا 15 مارس فرصت دارند این برنامه را از دستگاه های محل کار خود و بعلاوه از تمامی دستگاه های شخصی که از برنامه ها و خدمات کمیسیون اروپا استفاده می نماید پاک نمایند.

کمیسیون اروپا که مقرش در بروکسل واقع شده است بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است. این کمیسیون وظیفه پیشنهاد و اجرای قوانین و اجرای برنامه بودجه اتحادیه اروپا را به عهده دارد. کمیسیون اروپا حدود 32000 کارمند دائم و پیمانی دارد.

این کمیسیون در بیانیه ای گفت: هدف از این اقدام محافظت از کمیسیون در برابر تهدیدهای امنیت سایبری و اقداماتی است که ممکن است از آن برای حملات سایبری علیه ما استفاده گردد.

سخنگوی کمیسیون اروپا گفته که این ممنوعیت موقتی و تحت آنالیز های مستمر است و امکان تجدیدنظر در آن وجود دارد.

دی ماه سال گذشته هم کنگره آمریکا طرحی برای ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه های دولتی تصویب نموده بود.

منابع خبری گزارش داده بودند آن قانون در پی نگرانی های فزاینده از این شبکه اجتماعی متعلق به چین تصویب شده بود. در آن موقع گزارش شد این ممنوعیت به نفع شبکه های اجتماعی رقیب مثل اسنپ، اینستاگرام و فیس بوک خواهد بود.

رایج ترین توجیه ارائه شده برای این موضوع این است که حضور تیک تاک در ایالات متحده به چین قدرت می دهد تا آمریکایی ها را کنترل کند، نگرانی که همراه با استقبال گسترده این پلتفرم در بین آمریکایی ها تشدید شد.

نگرانی ها درباره توانایی چین برای دستکاری افکار عمومی آمریکایی ها براساس این ادعا که چین محتوایی را در تیک تاک ممنوع می نماید که مغایر با منافع پکن است، وجود داشت. رسانه های غربی به طور خاص ادعا می کردند که خود دولت چین نیز تیک تاک را سانسور و هر محتوایی را که حزب کمونیست چین آن را تهدید نماینده امنیت ملی و نظم داخلی خود می داند ممنوع کند.

تیک تاک که نمی خواهد کاربران آمریکایی خودش را از دست بدهد، مجموعه ای از امتیازات مهم را برای راضی کردن پنتاگون، سیا و اف بی آی، آژانس هایی که بیشترین مخالفت را با ماندن این شبکه اجتماعی در ایالات متحده داشتند، داده است. از جمله این امتیازات این است که تیک تاک اکنون آنچه را که دولت ایالات متحده آن را تعدیل محتوا می نامد، به گروه های تحت کنترل دولت آمریکا برون سپاری می نماید.

تیک تاک پیش تر از چندین اقدام با هدف جلب رضایت دولت آمریکا رونمایی نموده است. از جمله توافقی برای ذخیره داده های کاربران این برنامه در این کشور و ایجاد یک بخش امنیت داده (USDS) برای نظارت بر تصمیم گیری های حفاظت از داده ها و تعدیل محتوا. به گفته یک منبع مطلع، این کشور 1.5 میلیارد دلار برای هزینه های استخدام و سازماندهی مجدد برای ساخت این واحد هزینه نموده است.

شاید بتوان نگرانی های ایالات متحده مبنی بر اینکه چین می تواند تیک تاک را برای کنترل آمریکایی ها و بی ثبات کردن ایم کشور به وسیله قدرت خود در سانسور این پلتفرم به سلاح تبدیل کند، منطقی به حساب آورد. با این حال، باید توجه داشت که این دقیقا همان نگرانی که کشورهایی مانند چین، ایران و روسیه همگی برای توجیه پیروی از سانسور به عنوان شرطی برای فعال ماندن شرکت های اینترنتی ایالات متحده در کشورشان به آن اشاره می نمایند، است.

این کشورها می ترسند که شرکت های فناوری آمریکایی که همکاری نزدیک آنها با آژانس های امنیتی ایالات متحده مدت هاست ثابت شده، برای تبلیغات و بی ثبات کردن مردم و کشورها دقیقاً همان کاری را که دولت امنیتی آمریکا نگران است چین می تواند به وسیله تیک تاک با آنها انجام دهد، مورد استفاده قرار گیرد.

چندی پیش، گلن گرینوالد روزنامه نگار مشهور آمریکایی فاش کرد دولت آمریکا تیک تاک را مجبور نموده گزارشی انتقادی درباره نحوه انعکاس اخبار مربوط به زلنسکی در رسانه های آمریکا را از این پلتفرم حذف کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1401 بروزرسانی: 4 اسفند 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1155

به "کمیسیون اروپا استفاده کارکنان از تیک تاک را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپا استفاده کارکنان از تیک تاک را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید