آمریکا باید فورا همه تحریم ها علیه ایران را لغو کند

به گزارش آیان کتاب، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، هوا چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه خطاب به کشورهای غربی تحریم نماینده کشورش در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: آنها باید برای جبران اشتباهاتشان اقدام نمایند.

آمریکا باید فورا همه تحریم ها علیه ایران را لغو کند

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت: این کشورها باید از سخنرانی درباره موضوع حقوق بشر برای سایرین و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر خودداری کنند. آنها باید از ریاکاری و اتخاذ استاندارهای دوگانه پرهیز نموده و از ادامه این راستا اجتناب کنند.

هوا چون اینگ در این خصوص اضافه نمود: واقعیت معین است؛ اصلاً موضوع حقوق بشر (در اعمال تحریم هایی علیه چین) مطرح نیست. هدف آنها محروم کردن مردم چین از زندگی خوب و برخورداری ان از امنیت، ثبات، رشد، توسعه و رفاه است.

این در حالیست که اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا پیشتر و در اقدامی هماهنگ با آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر علیه مقامات بلندپایه و نهادهای چین تحریم هایی را وضع نموده اند.

این دیپلمات چنینی در مورد ایران نیز گفت: موضع هسته ای ایران اکنون در نقطه حساسی قرار گرفته است. آمریکا باید فوراً همه تحریم های ضدایرانی را لغو نموده و به برجام بازگردد. پکن در این راستا با همه طرف های برجام به همکاری خود ادامه می دهد.

وی در ادامه پیرامون سفر وانگ یی وزیر خارجه چین به 6 کشور در غرب آسیا نیز گفت: این سفر بیانگر تمایل صادقانه چین برای تعمیق همکاری متقابل و سودمند بوده و برخورد مسئولانه پکن را در یاری به امنیت و ثبات در این منطقه را نشان می دهد.

لازم به ذکر است که وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین 24 تا 30 مارس از عربستان، ترکیه، ایران، امارات متحده، بحرین و عمان ملاقات خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 486

به "آمریکا باید فورا همه تحریم ها علیه ایران را لغو کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا باید فورا همه تحریم ها علیه ایران را لغو کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید