5 مورد از عجیب ترین نقاط گردشگری در جهان

به گزارش آیان کتاب، نقاط گردشگری عجیب و غریب دنیا

جاذبه های جهانگردی قاعدتا ویژگی های عجیبی دارند که قادرند افراد را به صرف هزینه های هنگفت سفر ترغیب کنند. سواحل دریا و جنگل های سرسبز پتانسیل بالایی در جذب جهانگرد و روانه کردن گردشگران به خود دارند. با خبرنگاران همراه باشید تا در این مطلب 5 جاذبه جهانگردی جالب توجه دنیا را به شما معرفی نماییم.

5 مورد از عجیب ترین نقاط گردشگری در جهان

1. آبشار خون در قطب جنوب

در سال 1911 در قطب جنوب آبشاری کشف شد که آبی سرخ رنگ داشت و ارتفاعش به یک ساختمان 5 طبقه می رسید. در نگاه اول، به نظر می رسد از بالای کوه، خون پایین می ریزد و به صورت آبشار درمی آید. البته این آبشار ظاهر وحشتناکی ندارد بلکه بسیار چشم نواز است. علت سرخی این آبشار وجود اکسید آهن در آب آن است. هنگامی که آب آهن دار به اکسیژن برخورد می نماید دچار زنگ زدگی می گردد و در نتیجه به رنگ سرخ در می آید.

2. دریاچه حبابی متان در کانادا

حباب های یخ زده گاز متان در دریاچه در پارک ملی بنف کانادا یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری دنیا می باشد. حباب های گاز متان معمولا به سطح آب می آیند اما در فصل زمستان قبل از رسیدن به سطح آب یخ می زنند. این حباب های یخ زده چشم انداز ها جالبی را در دریاچه به وجود می آورند. این گازها از نوعی باکتری در کف دریاچه بیرون می آیند. این حباب های عجیب با اینکه چشم انداز دریاچه را بسیار زیبا نموده اند اما به نوعی بمب بالقوه هستند طوری که بازدید از این دریاچه در فصل بهار که حباب ها ذوب شده و گاز متان آزاد می گردد بسیار مرگ بار خواهد بود.

3. سنگ های متحرک در دره مرگ

سنگ های متحرک در دره مرگ در استان کالیفرنیای آمریکا نیز از عجایب دیدنی دیگری در دنیا به شمار می آید. این سنگ های سنگین وزن، خود به خود در بستر دریاچه خشک شده به حرکت در می آیند و ردی از خود به جا می گذارند.

4. دریاچه کاواه ایجن در اندونزی

این دریاچه که در دهانه آتشفشانی با گدازه های آبی رنگ واقع شده است درواقع اسیدی ترین دریاچه دنیا محسوب می گردد. اسیدی که در این دریاچه وجود دارد باعث می گردد آب ذخیره شده در آتشفشان سبز رنگ جلوه کند.

5. ساحل مخفی در مکزیک

یک ساحل مخفی می تواند برای سفر بسیار هیجان انگیز باشد. این بهشت گمشده که در سواحل مکزیک قرار گرفته است در واقع در اوایل دهه 90 با انفجار یک بمب به این شکل درآمده. با گذشت سالها، این حفره با سبزه و آب پوشیده شده و چشم انداز ای بی بدیل را خلق نموده است. ساحل مخفی در حال حاضر یکی از مکان های مشهور گردشگری در دنیا می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 982

به "5 مورد از عجیب ترین نقاط گردشگری در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مورد از عجیب ترین نقاط گردشگری در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید