آمادگی روسیه و فرانسه برای هماهنگی بر سر قره باغ در قالب گروه مینسک

به گزارش آیان کتاب، رئیسان جمهوری روسیه و فرانسه امروز، دوشنبه بر آمادگی مسکو و پاریس برای هماهنگی جهت کوشش درباره پرونده قره باغ در چارچوب گروه مینسک تاکید کردند.

آمادگی روسیه و فرانسه برای هماهنگی بر سر قره باغ در قالب گروه مینسک

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، طبق بیانیه کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با در نظر دریافت مشارکت روسیه و فرانسه در ریاست گروه مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا به شکل عمیق تحولات قره باغ را آنالیز کردند.

در این بیانیه آمده است، پوتین همتای فرانسوی را در جریان کوشش های میانجی گرانه مسکو به منظور توقف درگیری ها در قره باغ و نیز استقرار نیروهای صلح بان روسیه در خط تماس بین دو طرف ارمنستان و جمهوری آذربایجان در قره باغ و در طول گذرگاه لاچین، گذرگاه ارتباطی بین ارمنستان و قره باغ قرار داد.

طبق این بیانیه، در این تماس به بیانیه سه جانبه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان که نهم نوامبر صادر شد، اشاره و تاکید شد، باید اجرا گردد. آنها در عین حال گفتند اوضاع منطقه باید به حالت ثبات بازگردد.

ریاست جمهوری روسیه تاکید نمود، دو رهبر آمادگی خود را برای هماهنگی کوشش ها در چارچوب ریاست روسیه، فرانسه و آمریکا در گروه مینسک مطرح نموده و بر اهمیت حل مسائل انسانی فوری از جمله بازگشت آوارگان به محل های اقامت دائمی و آماده سازی شرایط زندگی برای ساکنان و نیز احیای زیرساخت ها و حفظ کلیساها و دیرهای مسیحیان تمرکز کردند.

در این خصوص پوتین ماکرون را در جریان تاسیس مرکز روسی پاسخ گویی به مسائل انسانی در قره باغ قرار داد.

در این بیانیه آمده است، دو رئیس جمهوری همچنین به آنالیز مسائل دو جانبه مشترک یعنی مقابله با تهدید تروریستی پرداخته و دو طرف مذاکرات وزیر کشور فرانسه با مقامات امنیتی روسیه در مسکو در 11 و 12 نوامبر را مثبت ارزیابی کردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 226

به "آمادگی روسیه و فرانسه برای هماهنگی بر سر قره باغ در قالب گروه مینسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی روسیه و فرانسه برای هماهنگی بر سر قره باغ در قالب گروه مینسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید