آینده گردشگری پزشکی در پساکرونا

به گزارش آیان کتاب، گزارش اخیر سازمان تحقیقات مالی دانشگاه هاوایی (UHERO) پیش بینی تاریکی، بدتر از پیامدهای 11 سپتامبر برای جهانگردی هاوایی و سراسر ایالات متحده را نشان داد. ایان یانگمن، تحلیلگر صنعت جهانگردی بین المللی می گوید: بحران بیماری کرونا باعث شده تا بعضی از کشورها دیگر به دنبال جذب جهانگرد پزشکی نباشند، زیرا بیماری همه گیر کووید- 19 سال 2020 را سالی از دست رفته در صنعت جهانگردی تبدیل نموده است. ایان یانگمن با آنالیز دیدگاه دیگری از سفر افزود: برای بخش سفرهای پزشکی، به روز بودن در خصوص جهانگردی و فرایند جهانی فعلی امری حیاتی است.

آینده گردشگری پزشکی در پساکرونا

از مارس 2020 صنعت جهانگردی هاوایی تعطیل و ورود بازدیدنمایندگان در سال 2020 نسبت به سال قبل با 73 درصد کاهش روبرو شد.

این گزارش آنالیز می نماید که آینده جهانگردی در درجه اول در ایالات متحده آمریکا و پیامدهای آینده برای جهانگردی هاوایی، ممکن است چگونه باشد. در همه گیری کنونی و با توجه به وابستگی اقتصادی هاوایی به جهانگردی (وابستگی ایالت نوادا به جهانگردی) این ایالت را در میان بدترین عملکرد اقتصادی قرار داده است و برای بهبود جهانگردی راهی طولانی و نامطمئن در پیش دارد.

کارشناسان بهداشتی هشدار می دهند که بیماری کووید- 19 ممکن است سال ها وجود داشته باشد و حتی با وجود واکسن نیز افراد نسبت به سفر دلهره داشته باشند.

آکسفورد اکونومیکس، شرکت تحقیقاتی انگلیسی پیش بینی نموده بود، در سال 2020 ایالات متحده آمریکا شاهد کاهش 76.5 درصدی ورودی های بین المللی خواهد بود که معادل 61 میلیون بازدیدنماینده کمتر است و انتظار فرایند بهبودی کامل تا سال 2025 یا 2026 وجود ندارد.

صنعت سفر ایالات متحده در سال 2001، به دنبال حملات تروریستی 11 سپتامبر فلج شد. در حالی که شرکت های هواپیمایی برای جلب مردم برای پرواز کرایه ها را پایین می آوردند، وزارت امنیت داخلی مقررات امنیتی بیشتری را وضع کرد که به زمان، هزینه و دردسر پرواز منجر می شود.

این تغییرات همراه با ترس، مسافران را وادار به استفاده از روش های حمل ونقل زمینی به ویژه برای سفرهای کوتاهتر کرد، در نتیجه اقتصاد ضعیف سفرهای داخلی و بین المللی را کاهش داد، اما هاوایی از این جایگزینی بهره مند شد، زیرا بسیاری از آمریکایی ها تصمیم گرفتند به جای مقصد خارجی از جزایر داخلی بازدید نمایند.

محققان افزودند: در شرایط کرونایی، ترس از پرواز تنها مانع سفر نیست. محدودیت های سفر به ویژه بسته شدن مرزها و قرنطینه ها و احتیاج به آزمایش ویروس و معطلی، افراد را از سفر منصرف می نماید، اما این گزارش استدلال می نماید، جهانگردی پس از شوک های عظیم از جمله پس از 11 سپتامبر 2001، اپیدمی سارس2003 و بحران اقتصادی جهانی 2008 بارها و بارها مقاومت نموده است.

نتایج این آنالیز نشان می دهد، جهانگردی در پساکرونا با تغییرات پایدار ادامه پیدا می نماید و بسیاری از افراد به خصوص افراد مسن، ترجیح می دهند سفر ننمایند یا سفر خود را محدود نمایند. افرادی که سفر می نمایند این کار را در کشورهای خودشان یا مناطق ایمن انجام می دهند و بسیاری از دستورالعمل های بهداشتی دائمی خواهند شد.

همه گیری در حال تسریع بعضی تغییرات جهانگردی است که برای مدتی وجود داشتند. طبق این گزارش، مسافران باهوش تصمیم به بازدید از مکان هایی را دارند که موارد بهداشتی را کامل رعایت می نمایند و سفرهای با فاصله کوتاهتر و مدت طولانی تر را انجام می دهند.

وقفه فعلی در سفر و جهانگردی به علت بیماری کووید- 19 فرصتی برای ساکنان مقاصد جهانگردی فراهم می نماید تا درباره نقش جهانگردی در جوامع خود تجدیدنظر نمایند. البته در آینده، از فناوری جهانگردی هوشمند نیز برای یاری به مدیریت مقصد به طور فزاینده ای استفاده خواهد شد.

بسیاری از کشورها قبل از همه گیری نیز در جهانگردی پزشکی پیروز نبودند و بعد از آن نیز با مشکلاتی روبرو شدند. محققان عنوان کردند: بین افرادی که معتقدند این شرایط به حالت عادی برمی شود و افرادی که تصور دارند، فرایند جدیدی ایجاد خواهد شد، بحث و گفت وگوست. اما نظر سوم نیز وجود دارد که بعضی از کشورها دیگر به دنبال جذب جهانگرد پزشکی نباشند، به این دلیل که افراد مسن کمتر رفت وآمد هوایی یا مسافت های طولانی را انتخاب می نمایند و ممکن است سفرهای پزشکی خود را داخلی یا منطقه ای انجام دهند.

ای ام تی جی نوشت، بنابراین، مقاصد سفرهای پزشکی که هنوز به دنبال آمار جهانگردان پزشکی یا ایجاد امنیت دربرابر بیماری کووید-19 در فرودگاه مبدا و مقصد هستند، کشورهایی هستند که هزینه های بیشتری را صرف و دستورالعمل های بهداشتی را به درستی رعایت نمایند و احتمال ماندگاری خواهند داشت. البته ادامه این فرایند درچند سال آینده با موانع بسیاری روبرو خواهد شد، اما این موانع خسته نماینده نخواهند بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 516

به "آینده گردشگری پزشکی در پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده گردشگری پزشکی در پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید