افزایش توان صادراتی و بهبود ارزش افزوده ذوب آهن با راه اندازی کوره شماره یک

به گزارش آیان کتاب، خبرنگاران/اصفهان معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با اشاره به بهره برداری از کوره شماره یک بعد از 5 سال توقف خاموشی در 23 دی ماه، گفت: با بهره برداری از کوره شماره یک ذوب آهن، در مجموع سه کوره فراوری آنها به 3 میلیون تن خواهد رسید.

افزایش توان صادراتی و بهبود ارزش افزوده ذوب آهن با راه اندازی کوره شماره یک

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

مهرداد تولائیان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت دوباره کوره شماره یک ذوب آهن، اظهار کرد: ظرفیت اسمی فراوری کوره شماره یک تقریبا 800 هزار تن است و طی برنامه قرار است در سال 1400 فراوری این کوره به 600 هزار تن فراوری برسد که این عدد می تواند فراوری ذوب آهن را از نزدیک 2 میلیون و 500 هزار تن با دو کوره، به 3 میلیون تن افزایش دهد.

وی با بیان اینکه محصول استخراجی از این کوره چدن است، اضافه کرد: طبیعتا درصد زیادی از این چدن می تواند جذب واحدهای فولادسازی گردد و پیش بینی نموده ایم که تا سال آینده 2 میلیون و 600 هزار تن فولاد فراوری کنیم و بقیه آن را به وسیله فروش و صادرات چدن جذب بازار کنیم.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان در مورد دغدغه تامین مواد اولیه کوره شماره یک، توضیح داد: در کشور هیچ فولادسازی نمی تواند با قاطعیت بگوید که در تامین مواد اولیه مسئله ای ندارد، اما خوشبختانه موجودی ذخایر سنگ آهن ذوب آهن در کارخانه مطلوب و از سوی دیگر قراردادهایی برای تامین مواد اولیه مورد احتیاج خود منعقد نموده ایم.

وی با بیان اینکه در بحث کک و زغال نیز برنامه ریزی و قراردادهای خوبی منعقد شده است، پیش بینی کرد مشکل نگران کننده ای برای تامین مواد اولیه ذوب آهن نخواهیم داشت.

تولائیان درباره افزایش توان صادراتی ذوب آهن در پی راه اندازی و بهره برداری از کوره شماره یک، اظهار داشت: پیش از این ذوب آهن زیاد در حوزه صادرات چدن فعال نبود، اما با توجه به اینکه این مجموعه، فراوری چدن مازاد دارد، در نظر داریم تا در چند ماه پایانی سال جاری تقریبا 40 هزار تن چدن صادر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی کوره شماره یک به طور قطع ارزش اضافه نموده ذوب آهن را بهبود خواهد داد، گفت: عملیات پیش گرم کوره شماره یک ذوب آهن شروع و عملیات راه اندازی آن موفقیت آمیز بوده و قرار است این کوره بعد از پنج سال توقف و خاموشی، 23 دی ماه سال جاری به صورت رسمی به بهره برداری نهایی برسید.

.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 365

به "افزایش توان صادراتی و بهبود ارزش افزوده ذوب آهن با راه اندازی کوره شماره یک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش توان صادراتی و بهبود ارزش افزوده ذوب آهن با راه اندازی کوره شماره یک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید