اولین اظهارنظر ترامپ درباره ایران پس از شکستش در انتخابات

به گزارش آیان کتاب، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از سیاست های دولت بایدن در قبال ایران گفت که دموکرات ها رویکردی منفعلانه در برابر ایران اتخاذ نموده اند و آنها (دموکرات ها) آمریکا را آخرین اولویت خود قرار داده اند و می خواهند همه چیز را در برابر ایران و چین رها نمایند.

اولین اظهارنظر ترامپ درباره ایران پس از شکستش در انتخابات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر حاضر نشد به سؤالات درباره آینده سیاسی اش پاسخ دهد و گفت: هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا من بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت خواهم کرد یا نه.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، گرگ کیلی خبرنگار نیوزمکس در 3 موقعیت سعی کرد نظر صریح ترامپ درباره شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را جویا گردد ولی او حاضر به پاسخ دادن شفاف و صریح نشد.

ترامپ در این باره گفت: ما از حمایتی عظیم و گسترده برخوردار هستیم. من نخواهم گفت که آیا مجدداً در رقابت ریاست جمهوری شرکت خواهم کرد یا نه ولی حمایتی عظیم و گسترده داریم و من به دقت نظرسنجی ها را دنبال خواهم کرد. من تنها شخصی هستم که استیضاح شده است ولی آمار بالایی در نظرسنجی ها دارد.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین درباره ایران نیز صحبت نموده است و در این باره با انتقاد از سیاست های دولت بایدن در قبال ایران گفت که دموکرات ها رویکردی منفعلانه در برابر ایران اتخاذ نموده اند و آنها (دموکرات ها) آمریکا را آخرین اولویت خود قرار داده اند و می خواهند همه چیز را در برابر ایران و چین رها نمایند.

علی رغم سکوت معنادار ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020، وی طی روزهای اخیر سکوت خود را شکسته است.

میچ مک کانل و ترامپ پس از تبرئه رئیس جمهور سابق آمریکا در دومین جلسه استیضاحش اظهارات تند و انتقادآمیزی را علیه یکدیگر بیان نموده اند.

مک کانل که قبلاً یکی از قوی ترین متحدان ترامپ به شمار می رفت، روز شنبه در اظهاراتی توضیح داد: ترامپ مسئول حمله مرگبار هواداران افراطی اش به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه است که منجر به مرگ حداقل 5 نفر شد.

ترامپ نیز سه شنبه در اظهارات تندی پاسخ مک کانل را داد و گفت: حزب جمهوری خواه هرگز بار دیگر قوی و مورد احترام نخواهد شد، تا زمانی که مک کانل رهبر آن باشد.

ترامپ در واکنش به اظهارات مک کانل، اضافه نمود: میچ مک کانل یک مزدور سیاسی لجباز، عبوس و بی عاطفه است که اگر جمهوری خواستار بخواهند با او بمانند، دیگر پیروز نخواهند شد.

مک کانل نیز در انتقاد شدید از ترامپ به خاطر تحریک هوادارانش در حمله به ساختمان کنگره، گفت: این مجرمان و آشوبگران، بنرها و پرچم های ترامپ را در دست داشتند و در وفاداری از او فریاد می زدند.

طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دلیل تحریک به شورش با کسب کمتر از دوسوم آرای نمایندگان مجلس سنای آمریکا بازنده شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه ای پس از تبرئه در سنای آمریکا اظهار داشت: جنبش آمریکا را دوباره باعظمت کنیم تازه آغاز شده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 435

به "اولین اظهارنظر ترامپ درباره ایران پس از شکستش در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اظهارنظر ترامپ درباره ایران پس از شکستش در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید