ترامپ، عامل تحریک حمله مرگبار به کنگره آمریکا شد

به گزارش آیان کتاب، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر دفاع سابق آمریکا گفت دونالد ترامپ موجب تحریک به حمله مرگبار به کنگره آمریکا بوده است.

ترامپ، عامل تحریک حمله مرگبار به کنگره آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، جیمز ماتیس وزیر دفاع سابق آمریکا گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور موجب تحریک به حمله مرگبار به کنگره آمریکا شد، اما بخشی از تقصیر در مورد شورش 6 ژانویه را باید ناشی از جهانی شدن دانست.

پایگاه اینترنتی آمریکایی نیوزویک نوشت: ماتیس با اشاره به تهدیدات داخلی در امریکا تاکید نمود فقدان اتحاد در مورد زمینه های توافق دموکراسی ما و آنچه ما در تاریخ 6 ژانویه مشاهده کردیم را یک رئیس جمهور تحریک کرد.

وی همچنین گفت جهانی سازی منجر به این شد که بعضی از آمریکایی ها به دلیل از دست دادن امید خود، تمایل بیشتری به گوش دادن به نظریه های توطئه و سایر موارد داشته باشند.

بسیاری از شورشیان در کنگره، نوشته هایی در دست داشتند و شعار هایی سر می دادند که نشان می داد معتقدند انتخابات ریاست جمهوری از ترامپ به سرقت رفته است؛ تصوری غلط که رئیس جمهور پیشین ماه ها پس از شکست در انتخابات، بار ها و بدون مدرک ادعا نموده بود.

علیرغم این خشونت، نظرسنجی های اخیر نشان می دهد بیشتر جمهوریخواهان پیش از آنکه ترامپ به جرم تحریک روبرو گردد، در کنار رئیس جمهور سابق ایستاده اند. ماتیس در بیانیه ای که چند ساعت پس از این شورش منتشر شد ترامپ را مقصر دانست و پیش بینی کرد که این حمله پایان موجب می گردد وی به یک مرد بدون کشور تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 442

به "ترامپ، عامل تحریک حمله مرگبار به کنگره آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ، عامل تحریک حمله مرگبار به کنگره آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید