بایدن مذاکره کننده ترامپ در امور افغانستان را ابقا کرد

به گزارش آیان کتاب، زلمای خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان که توسط دونالد ترامپ منصوب شده بود، تحت دولت جو بایدن در سمت خود باقی خواهد ماند، اگرچه بایدن روز چهارشنبه بار دیگر تأکید کرد که میخواهد توافق تاریخی را که تقریباً یک سال پیش با طالبان منعقد نموده است، آنالیز کند.

بایدن مذاکره کننده ترامپ در امور افغانستان را ابقا کرد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه جدید آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد: ما از او (زلمای خلیل زاد) خواسته ایم کار مهمی را که شروع نموده است، ادامه دهد.

زلمای خلیل زاد، متولد افغانستان، به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل، عراق و افغانستان تحت ریاست جمهوری جورج بوش پسر خدمت کرد. این دیپلمات باتجربه توسط دونالد ترامپ فراخوانده شد تا به او یاری کند به وعده مبارزات انتخاباتی اش عمل کند: انتها دادن به طولانی ترین جنگ آمریکا (19 سال حضور در افغانستان).

آنتونی بلینکن با اشاره به اینکه چندین بخش از توافق با طالبان علنی نشده است، اظهار کرد: ما باید درک کنیم در توافقاتی که بین آمریکا و طالبان اجرا شده دقیقاً چه مواردی وجود دارند تا درک کاملی از تعهدات اجرا شده توسط طالبان و همچنین تعهداتی که ما انجام داده ایم، داشته باشیم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 402

به "بایدن مذاکره کننده ترامپ در امور افغانستان را ابقا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن مذاکره کننده ترامپ در امور افغانستان را ابقا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید