آنالیز تحولات منطقه در نشست دیپلمات ایرانی و مقام ارشد جمهوری آذربایجان

به گزارش آیان کتاب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و معاون نخست وزیر این کشور در ملاقات باهم به ارزیابی آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه پرداختند.

آنالیز تحولات منطقه در نشست دیپلمات ایرانی و مقام ارشد جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان روز شنبه با معاون نخست وزیر این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری ترند نیوز سیدعباس موسوی سفیر ایران در باکو با شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در خصوص روابط دو جانبه و شرایط تردد در جاده گوروس-گافان گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این ملاقات فرایند جاری منطقه ، شرایط نو در مرز بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، شرایط نو تردد در جاده گوروس-گافان و سایر موضوعات مورد بحث نهاده شد.

بزرگراه گوروس-گافان ارمنستان را با ایران متصل می نماید. بخش کوچکی از این راستا از خاک جمهوری آذربایجان در منطقه ایوازلی می گذرد. اخیراً ، بعضی رسانه های ارمنستانی گزارش هایی مبنی بر این منتشر کردند ماموران گمرک و پلیس جمهوری آذربایجان در حال بازرسی کامیون های ایرانی هستند که از خاک این کشور عبور می نمایند.

چندی قبل الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان که برای افتتاح پادگانی در شهرستان آزاد شده جبرایل در مرز با ایران حضور داشت، از مودت و دوستی بین باکو تهران اطلاع داد.

وی در این باره گفت:مرز جمهوری آذربایجان و ایران مرز دوستی است. حفاظت از این مرز برای توسعه روابط با ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما از جهات دیگر با جمهوری اسلامی ایران مرز داریم و این مرز به معنای واقعی کلمه مرز دوستی و همکاری است. شهفرایندان هر دو کشور با عبور از مرز از این امر بهره مند می شوند. در عین حال ، حجم روزافزون محموله ها بیانگر توسعه روابط جمهوری آذربایجان و ایران است.

الهام علی اف در ادامه اضافه کرد که پل خدا آفرین نماد دوستی جمهوری آذربایجان و ایران است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 742

به "آنالیز تحولات منطقه در نشست دیپلمات ایرانی و مقام ارشد جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تحولات منطقه در نشست دیپلمات ایرانی و مقام ارشد جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید