بودجه رهن کامل مسکن در تهران

به گزارش آیان کتاب، میانه بودجه مورد احتیاج برای رهن کامل یک واحد مسکونی معمولی در شهر تهران به مترمربعی7 تا 10 میلیون تومان رسیده است. این مقدار حتی در بعضی منطقه ها مصرفی نیمه شمالی تهران تا 12 میلیون ودر واحدهای نوساز در بعضی موارد بیش از این نیز پیش روی نموده است.

بودجه رهن کامل مسکن در تهران

آنالیز های دنیای اقتصاد با استناد به جزئیات تازه ترین فایل هایی که در روزهای اخیر به بازار مسکن شهر تهران با شرایط رهن کامل برای اجاره معرفی شده است نشان می دهد، در حال حاضر میانه مبلغی که برای رهن کامل یک واحد مسکونی معمولی 70 مترمربعی در منطقه ها میانی شهر تهران مورد احتیاج است، به حول و حوش 700میلیون تومان رسیده است که این اندازه در بعضی از منطقه ها و در بعضی فایل ها بسته به سن بنا، موقعیت واحد در محله، طبقه ای که در آن واقع شده است، بازسازی یا عدم بازسازی فضای داخلی آپارتمان، برخورداری یا عدم برخورداری از امکاناتی مانند پارکینگ، آسانسور، انباری و ...می تواند بیشتر یا کمتر باشد. نکته جالب توجه در این باره این است که در بعضی از منطقه ها مصرفی نیمه شمالی تهران مانند منطقه 5، به علت تقاضای بالا برای اجاره مسکن، رهن کامل بعضی از فایل ها با رهن کامل آپارتمان های با سن بنای بالاتر در منطقه ها شمالی یعنی منطقه ها 1 تا 3 برابری می نماید.

به عبارت دیگر سطح رهن کامل آپارتمان های نوساز در این منطقه به سطح رهن کامل آپارتمان مشابه اما با عمربنای بیشتر در محلات شمالی مرکز رسیده است. آنالیز مشخصات قیمتی و بهای پیشنهادی آپارتمان هایی که در روزهای اخیر به بازار اجاره عرضه شد در حالی نشان دهنده افزایش محسوس تورم در این بازار است که از سوی دیگر، واسطه های فعال بازار اجاره در منطقه ها مختلف می گویند بازار اجاره کشش افزایش های فضایی و نجومی را ندارد و بهتر است مالکان برای آنکه بتوانند در مدت زمان کوتاه تری واحد خود را اجاره دهند، نسبت به تعدیل سطح قیمت های پیشنهادی خود اقدام نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1180

به "بودجه رهن کامل مسکن در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه رهن کامل مسکن در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید