فراوری دستگاه شناسایی و مشخص غلظت عناصر در صنایع مختلف

به گزارش آیان کتاب، محققان یک شرکت دانش بنیان پیروز به فراوری دستگاه شناسایی و مشخص غلظت عناصر در صنایع مختلف (اسپکتروفتومتر) شدند.

فراوری دستگاه شناسایی و مشخص غلظت عناصر در صنایع مختلف

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد کارگر، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما از دانش بنیانی نوع دوم برخوردار است، یعنی در بالاترین گرید دانش بنیانی در حوزه طیف سنجی فعالیت می نماید. دستگاه اسپکتروفتومتر اصلی ترین محصول ما است که شناسایی و معین غلظت عناصر مختلف را در صنایع مختلف انجام می دهد.

وی با بیان اینکه این دستگاه به یکسری صنایع مادر همانند نفت، گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، محیط زیست، داروسازی، صنایع غذایی و همه آزمایشگاه های مراکز علمی و تحقیقاتی وابسته است، اضافه کرد: این دستگاه در صنایع آب و فاضلاب، قبل از اینکه آب وارد شبکه خانگی گردد، جهت سنجش اندازه نیترات آب و غلظت ها، عناصر و پارامترهای داخل آب را معین می نماید.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: سنجش اندازه استاندارد مواد نگهدارنده در صنایع غذایی از وظایف اصلی دستگاه اسپکتروفتومتر است.

کارگر با اشاره به اینکه معین استاندارد استفاده از دستگاه در صنایع مختلف، متفاوت است، گفت: برای استفاده از این دستگاه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به علت عمومی نبودن محصول، استانداردی تعریف نشده است؛ اما اندازه عناصر در مواردی همانند آب و فاضلاب و صنایع غذایی، باید از استانداردهای جهانی معین شده، برخوردار باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: در حال حاضر در ایران برای فراوری این دستگاه رقیبی نداریم، چرا که خام این دستگاه در صنایع استفاده نمی گردد و ما هم به همراه این دستگاه، یکسری ماده مصرفی که از تکنولوژی های بسیاری برخوردار است، فراوری نموده ایم.

کارگر یادآور شد: شرکت هایی وجود دارند که وقتی ساخت هر دستگاهی به خاتمه می رسد، این شرکت ها جهت استانداردسازی، با سریال نامبر بخصوص، گواهی تایید عملکرد دستگاه مربوطه ارائه می نمایند که این مهم استاندارد جهانی را شامل می گردد.

وی با بیان اینکه طبق آمار رسمی از گمرک، سالیانه بین 2400 دستگاه اسپکتروفتومتر وارد کشور می گردد، گفت: قیمت این دستگاه از 160 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان است.

به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان به حمایت های صندوق نوآوری در جهت دانش بنیانی محصولات این شرکت اشاره نمود و گفت: صندوق نوآوری تنها مجموعه ای در کشور است که از شرکت های دانش بنیان، بسیار حمایت می نماید و ما تا به امروز از تسهیلات متنوع صندوق جهت پیشبرد اهدافمان استفاده نموده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 770

به "فراوری دستگاه شناسایی و مشخص غلظت عناصر در صنایع مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دستگاه شناسایی و مشخص غلظت عناصر در صنایع مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید