خبرنگاران بیماران کرونایی از مواد غذایی خانگی استفاده کنند

به گزارش آیان کتاب، قم- خبرنگاران- معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: بیماران کرونایی برای بهبودی کامل و بازگشت به سلامتی، باید از مواد غذایی سالم خانگی استفاده کنند.

خبرنگاران بیماران کرونایی از مواد غذایی خانگی استفاده کنند

محمدجواد باقریان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه کرد: خوردن غذاهای فست فود، سرخ کردنی، نوشابه های گازدار، کافیین، قهوه و غذاهای تهیه شده با روغن جامد و حیوانی مناسب این دسته از بیماران نیست.

وی اضافه کرد: مواد غذایی که باعث ایجاد خلط در دستگاه تنفسی می شود مانند لبنیات از جمله شیر و ماست نباید مصرف شود.

وی با تاکید بر مصرف میوه و سبزی تازه، ادامه داد: باید از منابع غذایی دارای ویتامین آ از جمله هویج، کدو حلوایی و فلفل و سبزی های دارای برگ سبز تیره مثل اسفناج و کاهو و آب فراوان استفاده کرد.

باقریان اضافه کرد: منابع ویتامین سی مثل گوجه فرنگی، فلفل و مرکبات، مکمل های ویتامین دی، منابع پروتیین از جمله گوشت قرمز، تخم مرغ، ماهی و حبوبات برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا بیشتر مورد تاکید است.

به گفته وی، مغزهای بادام، گردو و پسته و خشکبار و مصرف مقدار کمی زنجبیل، آویشن برای کنترل سرفه و خلط و زردچوبه برای کم کردن التهاب در بیماران کرونایی مفید است.

ویروس کرونا، موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 74

به "خبرنگاران بیماران کرونایی از مواد غذایی خانگی استفاده کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیماران کرونایی از مواد غذایی خانگی استفاده کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید