خبرنگاران 12 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش شبکه گاز قرار می گیرند

به گزارش آیان کتاب، شهرکرد- خبرنگاران -مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: با آغاز فصل سرما و زمستان بیش از 12هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی این استان در قالب چهار هزار و 500 مشترک جدید از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

خبرنگاران 12 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش شبکه گاز قرار می گیرند

سیامک حیدری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، از پیشرفت فیزیکی 70درصدی اجرای شبکه خطوط انتقال گاز طبیعی اصلی و فرعی به 34 روستای استان و شهر بازفت و منطقه چمن گلی در شهرستان کوهرنگ اطلاع داد و گفت : با برنامه ریزی اجرا شده امسال در فصل زمستان مناطق یاد شده از انرژی گاز برخوردار خواهند شد.

وی تعداد روستاهای دارای شرایط برخوردار از گاز طبیعی در سطح استان را 546 روستا عنوان و توضیح داد: تا به امروز از این تعداد 509 روستا به شبکه گاز کشور متصل شده اند و با تمهیدات اندیشیده شده تا خاتمه دولت دوازدهم همه مناطق روستایی تعهد شده این شرکت به شبکه گاز سراسری متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، تکمیل عملیات لوله گذاری شبکه گاز بازفت به عنوان چهلمین و آخرین شهر سخت گذر استان در شهرستان کوهرنگ را یادآورشد و تاکید نمود: برای گازرسانی به منطقه سخت گذر و سردسیر و گذر شبکه گاز از گردنه چری افزون بر 79کیلومتر شبکه تغذیه و تقویت گاز در منطقه صمصامی و بازفت و گردنه شاه منصوری لوله گذاری شده است.

حیدری، همچنین با اشاره به گازرسانی به 35 واحد صنعتی عظیم و متوسط در امسال در شهرک ها و نواحی صنعتی ،توضیح داد: تا به امروز 32 واحد صنعتی با صرف اعتباری افزون بر 87 میلیارد ریال تکمیل و بهره برداری شده است.

به گفته وی، تعهد ارتقاء مصرف گاز در بخش های مختلف به ویژه در صنعت استان در سالجاری 10 هزار مترمکعب بود، که با تکمیل و راه اندازی فاز نخست پتروشیمی اوره لردگان، تعهد ارتقاء مصرف گاز استان امسال بیش از 19 هزار مترمکعب در روز افزایش یافته است و حدود 2 برابر تعهد داده شده تنها در نیمه نخست امسال محقق شده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری را بیش از 99.3 درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی استان را 89.8 درصد اظهار داشت.

حیدری همچنین از شروع طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه های واحدهای مسکونی و تجاری استان به صورت رایگان همزمان با سراسر کشور در نیمه دوم امسال اطلاع داد و توضیح داد: در این طرح ملی 100 موتورخانه در استان توسط 2 گروه تخصصی و مجرب بازرسی ، عیب یابی و با تنظیم مشعل ، نصب رسوب گیر و عایق کاری از پرت بیش از 10 درصد از سوخت مصرفی گاز طبیعی جلوگیری خواهند کرد.

به گفته وی، در فرایند اجرای این طرح حداقل 10 موتورخانه سیستم گرمایشی در مجتمع های مسکونی پرجمعیت و مراکز تجاری عظیم عملیاتی گردد.

وی، اشتراک 329 هزار مشترک گاز در سطح استان را یادآور شد و گفت: چهارمحال و بختیاری در دولت دوازدهم به عنوان شهر سبز در استفاده انرژی پاک گاز طبیعی در کشور شناخته شده است.

به گزارش خبرنگاران، استان چهارمحال و بختیاری با بیش از 979 هزار نفر جمعیت دارای 43 شهر و بیش از 850 روستا و آبادی است که حدود 543 روستای بالای 25 خانوار متصل شدن به شبکه گاز شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 210

به "خبرنگاران 12 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش شبکه گاز قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 12 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش شبکه گاز قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید