خبرنگاران 500 میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری قزوین اختصاص یافته است

به گزارش آیان کتاب، قزوین - خبرنگاران - سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: طی 2 سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 500 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری استان اختصاص یافته است.

خبرنگاران 500 میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری قزوین اختصاص یافته است

محسن قاسم زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در سال گذشته 310 میلیارد ریال و در سال جاری نیز 19 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری در استان قزوین اختصاص پیدا کرده است.

وی گفت: بودجه تعیین شده برای طرح های آبخیزداری از محل اعتبارات سال جاری صندوق توسعه ملی در حال جذب و هزینه برای اجرای طرح های در دست انجام است.

این مسوول اضافه کرد: اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی به آبخیزداری اهمیت ویژه و بالای این بخش را به ما گوشزد می کند و گامی در جهت حفاظت بهتر از منابع آب و خاک است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی و سفره های آب زیرزمینی و پیشگیری از سیل از مهم ترین مزایای اجرای طرح های آبخیزداری به شمار می رود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: گستره اجرای طرح های آبخیزداری تقریبا همه نقاط قزوین را دربرمی گیرد و شامل بسیاری از حوزه های آبخیز موجود در استان قزوین می شود.

یش از 60 درصد مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

منابع طبیعی استان قزوین شامل 850 هزار هکتار مرتع، 28 هزار هکتار جنگل و 29 هزار هکتار بیابان تشکیل می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 374

به "خبرنگاران 500 میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری قزوین اختصاص یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 500 میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری قزوین اختصاص یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید