تورهای چین: ملاقات مقام های ارشد آمریکا و چین در سوئیس با هدف کاهش تنش

به گزارش آیان کتاب، مقام های ارشد آمریکا و چین امروز در سوئیس با یکدیگر ملاقات نموده و درباره مسائلی مختلفی که باعث تنش در روابط دو کشور شده مصاحبه خواهند کرد.

تورهای چین: ملاقات مقام های ارشد آمریکا و چین در سوئیس با هدف کاهش تنش

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) با یانگ جه چی، دیپلمات ارشد چینی در سوئیس ملاقات خواهد نمود تا باوجود افزایش رقابت راهبردی میان دو طرف، روابط میان دوکشور افزایش یابد.

این ملاقات همزمان با افزایش تنش میان دو کشور در موضوعاتی مانند تایوان است. این اولین ملاقات رو در روی سالیوان و یانگ از ملاقات آلاسکا به بعد در ماه ماارس است. در ملاقات الاسکا آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم حضور داشت.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) هم گفت که با همتای چینی خود درخصوص تایوان صحبت نموده است و دو طرف بر روی رعایت توافق تایوان موافقت نموده اند.

بایدن در این باره گفت: من با آقای شی درباره تایوان صحبت نموده ام. ما قبول کردیم که به توافق تایوان احترام بگذاریم. ما مشخصا اعلام نمودیم که او نباید کاری بیشتر از آنچه توافق نموده ایم انجام دهد.

از سوی دیگر موضوع رقابت مالی میان آمریکا و چین هم یکی از دغدغه های اصلی واشنگتن به تعداد می رود. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضمن هشدار درباره از دست رفتن فزونی مالی آمریکا اعلام نمود که اگر ایالات متحده در بخش زیرساخت های خود سرمایه گذاری های کلان نکند، فزونی مالی خود را در دنیا از دست می دهد.

وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) اعلام نمود که یانگ و سالیوان در جلسه زوریخ به گفتگو درباره روابط دو کشور و موضوعات مرتبط خواهند پرداخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 773

به "تورهای چین: ملاقات مقام های ارشد آمریکا و چین در سوئیس با هدف کاهش تنش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: ملاقات مقام های ارشد آمریکا و چین در سوئیس با هدف کاهش تنش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید