رشد 10 درصدی ظرفیت فرآورش گاز ایران تا خاتمه سال

به گزارش آیان کتاب، مدیر نظارت بر فراوری شرکت ملی گاز ایران از افزایش 10 درصدی ظرفیت فرآورش گاز با ساخت 2 پالایشگاه جدید در مجموعه پارس جنوبی اطلاع داد.

رشد 10 درصدی ظرفیت فرآورش گاز ایران تا خاتمه سال

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسعود زردویان با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا در سال 99 شرایط ویژه ای برای تعمیرات اساسی در نظر گرفته شد و نتایج خوبی داشت، ادامه داد: ساخت 2 پالایشگاه جدید برای شیرین سازی گاز ترش فاز های 13، 22 و 24 پارس جنوبی، ظرفیت فرآورش گاز در این مجموعه را حدود 10 درصد افزایش می دهد که امیدواریم سال جاری از آن بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه با افزایش حدود 10 درصدی مقدار فرآورش، اکنون فرآورش گاز به بالاتر از یک میلیارد مترمکعب رسیده و مقدار خوراک پالایشگاه ها نیز رقمی در همین حدود است، گفت: سال جاری، امکان فضای صادرات فراهم می گردد و نتایج حاصل از صادرات گاز به دلیل توجه و تعهد نیرو های عملیاتی در شرایط سخت به ویژه شیوع ویروس کرونا، بسیار ارزشمند و ستودنی است.

زردویان درباره تعمیرات و آمادگی زمستانی پالایشگاه ها گفت: مطابق برنامه سالانه، از ابتدای سال جاری با توجه به شرایط ویژه ای که در کشور بر اثر شیوع ویروس کرونا حاکم شده، برنامه های ویژه ای برای انجام تعمیرات اساسی و فعالیت های پیش بینی شده در نظر گرفته شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر فراوری شرکت ملی گاز ایران اضافه نمود: برنامه تعمیرات اساسی که بنا بود از نیمه فروردین ماه شروع گردد به یکم اردیبهشت ماه موکول شد و تا ابتدای آبان ماه ادامه می یابد و با اقدام هایی که اجرا شده برای فراوری گاز در فصل زمستان آمادگی کامل وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 205

به "رشد 10 درصدی ظرفیت فرآورش گاز ایران تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 10 درصدی ظرفیت فرآورش گاز ایران تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید