فروش اوراق دولتی در بورس به 40 هزار میلیارد تومان می رسد

به گزارش آیان کتاب، تهران (پانا) - براساس آخرین جمع بندی های اجرا شده در لایحه بودجه سال 1401 قرار است فروش اوراق به شدت کاهش یافته و به 40 هزار میلیارد تومان برسد.

فروش اوراق دولتی در بورس به 40 هزار میلیارد تومان می رسد

به گزارش مهر بر اساس آخرین جمع بندی ها در لایحه بودجه سال 1401 یکی از ویژگی های بخش درآمدی در بودجه سال 1401 مربوط به درآمدهای مربوط به فروش اوراق می شود که بر اساس تصمیم دولت فروش اوراق در سال 1401 تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

طبق آخرین جمع بندی های فروش اوراق تازه در سال آینده به 40 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. بعلاوه در سال 1401 حدود 200 هزار میلیارد تومان از اوراق فروخته شده در سال های گذشته باید بازپرداخت شود. گفتنی است در امسال تا به امروز 132 هزار میلیارد تومان اوراق فروش رفته است که در سر فصل واگذاری دارایی های اقتصادی واقع شده است.

بسیاری از فعالان بازار سرمایه بر این باورند که فروش اوراق دولتی عامل منفی شدن بازار است و تبعات بسیار سنگینی برای بازار دارد؛ اما برای تأمین کسری بودجه این روش در همه دولت ها حتی در کشورهای پیشرفته نیز انجام می شود و شاید در بین تکنیک های متداول، برترین تکنیک برای جلوگیری از تورم باشد.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با کاهش فروش اوراق در بازار سرمایه می توان انتظار داشت تا شاخص کل فرایند صعودی به خود گیرد و اعتماد دوباره با بازار باز شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 882

به "فروش اوراق دولتی در بورس به 40 هزار میلیارد تومان می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش اوراق دولتی در بورس به 40 هزار میلیارد تومان می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید