فیلیپین هم کشتی جنگی به دریای چین جنوبی می فرستد

به گزارش آیان کتاب، رئیس جمهور فیلیپین اعلام نمود، آماده است تا کشتی های نظامی را به دریای چین جنوبی اعزام کند تا بر ادعای مالکیت کشورش بر منابع نفتی و معدنی در این بخش مورد مناقشه از این راه آبی استراتژیک تاکید کند.

فیلیپین هم کشتی جنگی به دریای چین جنوبی می فرستد

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، با توجه به اینکه بعضی منتقدان شکایت نموده اند که رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین با امتناع از تحت فشار گذاشتن پکن برای پیروی از یک حکم داوری در حقیقت با چین خیلی نرم رفتار نموده است، دوترته در سخنرانی عمومی گفت: مردم می توانند مطمئن باشند که من هر کار بتوانم برای تاکید بر ادعاهای مالکیت فیلیپین نسبت به منابع نفتی و معدنی در دریای چین جنوبی انجام خواهم داد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر خیلی به ماهیگیری علاقه ای ندارم. فکر نمی کنم که در این منطقه آنقدر ماهی وجود داشته باشد که بخواهیم بر سرش دعوا کنیم. اما هنگامی که شروع به استخراج کنیم، هنگامی که استخراج هر آنچه که در بستر دریای چین جنوبی قرار گرفته است از جمله نفت مان را شروع کنیم، آن وقت کشتی های جنگی مان را به آنجا اعزام می کنم تا بر ادعای مالکیتمان تاکید بورزم.

دوترته با وجود تاکید بر اینکه می خواهد همچنان با چین دوست بماند، گفت: اگر چینی ها استخراج نفت در آنجا را شروع نمایند، به پکن خواهم گفت که آیا این بخشی از توافقمان است؟ اگر این بخشی از توافقمان نیست پس من نیز در آنجا شروع به استخراج نفت می کنم.

دوترته کوشش نموده تا ائتلافی با چین تشکیل دهد و با رویارویی با رهبری پکن امتناع نموده است؛ کشوری که به فیلیپین وعده سرمایه گذاری ها و وام های میلیارد دلاری داده که بیشتر آنها هنوز تحقق نیافته اند و ناسیونالیست ها را ناامید نموده است.

وی بارها گفته است که فیلیپین قدرتی برای ایستادن در برابر چین ندارد و به چالش کشیدن فعالیت های چین می تواند خطر به راه افتادن جنگی را به همراه داشته باشد که فیلیپین بازنده آن خواهد بود.

دوترته در این سخنرانی گفت: هیچ راهی برای فیلیپینی ها برای اجرای حکم داوری 2016 میلادی بدون جنگ و خونریزی وجود نداشت؛ حکمی که حق حاکمیت فیلیپین در منطقه انحصاری مالی اش را روشن و معین می نماید.

این در حالی است که سفارت چین در مانیل هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری ننموده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 523

به "فیلیپین هم کشتی جنگی به دریای چین جنوبی می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلیپین هم کشتی جنگی به دریای چین جنوبی می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید