تور روسیه ارزان: نماینده سفارت ژاپن در مسکو احضار شد

به گزارش آیان کتاب، وزارت امور خارجه روسیه از احضار نماینده سفارت ژاپن در مسکو به این وزارتخانه اطلاع داد.

تور روسیه ارزان: نماینده سفارت ژاپن در مسکو احضار شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه نماینده سفارت ژاپن در مسکو را به علت اقدام این کشور در برگزاری نمایشگاهی در جزایر کوریل جنوبی، فراخواند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، روز 17 دسامبر، یک نماینده سفارت ژاپن در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شد. در جریان گفت وگو، وزارت امور خارجه روسیه اعتراض شدید خود به علت اقدام توکیو در برگزاری نمایشگاهی در جزایر کوریل جنوبی را اظهار داشت.

با وجود هشدار رسمی وزارت امور خارجه روسیه درباره رویداد مشابهی در سال 2020، سازمان دهندگان ژاپنی، بار دیگر این اقدام تحریک آمیز را مرتکب شده اند.

وزارت امور خارجه روسیه بعلاوه رزمایش مشترک میان ژاپن و آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه را تهدیدی برای امنیت این کشور توصیف نموده است.

جزایر مورد مناقشه توکیو و مسکو که در روسیه جزایر کوریل جنوبی و در ژاپن سرزمین های شمالی خوانده می گردد در خاتمه جنگ جهانی دوم به تصرف اتحاد جماهیر شوروی سابق عایدی و در آن موقع نیروهای شوروی سابق 17 هزار ژاپنی ساکن جزایر را بیرون راندند.

هر چند طی سالیان گذشته کوشش هایی برای حل این مناقشه و امضای پیمان صلح انجام شد اما موضوع مالکیت بر این جزایر موجب به وجود آمدن تنش هایی در روابط سیاسی روسیه و ژاپن شده و این اختلافات همچنان حل نشده است.

طبق بعضی گزارش ها، در حال حاضر حدود 14 هزار روس در این جزایر زندگی می نمایند که عمدتاً به ماهیگیری اشتغال دارند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 881

به "تور روسیه ارزان: نماینده سفارت ژاپن در مسکو احضار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: نماینده سفارت ژاپن در مسکو احضار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید