بیست و سومین فصل عملیات باستان شناسی هگمتانه شروع شد

به گزارش آیان کتاب، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بیست و سومین فصل عملیات باستان شناسی هگمتانه شروع شد.

بیست و سومین فصل عملیات باستان شناسی هگمتانه شروع شد

حسن سلطانی (مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه) گفت: فصل نو کاوش به سرپرستی رضا نظری ارشد و نظارت استانی سید جلیل رحمانی از باستان شناسان استان همدان در محوطه تاریخی هگمتانه انجام پذیرفته که هدف این فصل از اقدامات باستان شناسی، پیگردی آثار مکشوفه چهار دهه گذشته و آغاز عملیات حفاظت اضطراری آثار مکشوفه در برابر عوامل جوی همسو با مصوبات شورای فنی میراث فرهنگی و شورای راهبردی هگمتانه است.

مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه گفت: کاوش با مجوز پژوهشکده باستان شناسی وزارتخانه انجام شده که در راستای ساماندهی و حفاظت برج و بارو و آثار چهار دهه گذشته است.

سلطانی ادامه داد: این کاوش حدود 30 روز از طریق پنج باستان شناس انجام خواهد شد که اقدامات برای پیشگیری و حفاظت اضطراری در زمان بارش نزولات آسمانی است و این کاوش در راستای تکمیل عملیات حفاظت و مراقبت آثار مکشوفه در بنای خشتی است.

او گفت: در حال حاضر، برج ضلع شرقی هگمتانه با ارتفاع 12 متر با روش خشکه چینی و خشت خام و سازه های چوبی با قابلیت بازگشت پذیری منطبق با اصول مرمتی یونسکو در شهریور به اتمام رسیده و قابل رویت در جداره شرقی هگمتانه برای بازدیدکنندگان است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 880

به "بیست و سومین فصل عملیات باستان شناسی هگمتانه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و سومین فصل عملیات باستان شناسی هگمتانه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید