کوشش 30 گروه برای ممنوعیت نظارت بر اطلاعات شهروندان اروپا

به گزارش آیان کتاب، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، گروه های حمایت از حقوق شهروندی و دیجیتال افراد در اروپا با ارائه دادخواستی، خواستار پشتیبانی حداقل یک میلیون شهروند اروپایی هستند تا درباره ممنوعیت نظارت گسترده بر اطلاعات بیومتریک به اتحادیه اروپا فشار وارد نمایند.

کوشش 30 گروه برای ممنوعیت نظارت بر اطلاعات شهروندان اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا پاییز 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این درحالی است که اتحادیه اروپا میخواهد در امسال میلادی قوانینی در مورد هوش مصنوعی تصویب کند.

ابزارهای نظارتی مانند سیستم های شناسایی چهره نگرانی هایی درباره حفظ حریم شخصی و حقوق بنیادین شهروندان به وجود آورده اند. سازمان های حمایت از حقوق شهروندی نیز بیم آن دارند که از چنین فناوری هایی برای نقض قوانین حقوق بشر استفاده گردد.

اتحادیه اروپا تصمیم دارد در سه ماهه نخست امسال میلادی لایحه ای درباره هوش مصنوعی ارائه کند که بخش های پر ریسک مانند خدمات درمان، انرژی و حمل و نقل را در بر می گیرد.

اتحادیه آزادی های مدنی اروپا، سازمان حقوق دیجیتال اروپاییان و 28 گروه دیگر درباره خطرات جمع آوری اطلاعات بیومتریک به وسیله دوربین های مدار بسته و فناوری شناسایی صورت هشدار داده اند.

این سازمان ها تصمیم دارند با جمع یک میلیون امضا به طور مستقیم در فرایند قانونگذاری شرکت نمایند. آنها ادعا می نمایند هم اکنون شواهدی از سوءاستفاده گسترده و سیستماتیک از اطلاعات بیومتریک شهروندان سراسر اروپا جمع آوری نموده اند.

سال گذشته آژانس حقوق بنیادین اروپا که بر حقوق شهروندان این اتحادیه نظارت می نماید، درباره ریسک های استفاده از هوش مصنوعی در سیاست های پیشگیرانه، تشخیص پزشکی و تبلیغات هدفمند هشدار داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 493

به "کوشش 30 گروه برای ممنوعیت نظارت بر اطلاعات شهروندان اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش 30 گروه برای ممنوعیت نظارت بر اطلاعات شهروندان اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید