واکنش ظریف به تحریم های تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش آیان کتاب، وزیر امور خارجه ایران تحریم های جدید آمریکا علیه بانک های ایرانی را محکوم کرد و آن را کوشش برای انهدام کانال های باقی مانده پرداخت بهای غذا و دارو در بحبوحه شیوع کرونا توصیف کرد.

واکنش ظریف به تحریم های تازه آمریکا علیه ایران

با ما همراه باشید و درباره jamalseyyedi بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه تحریم های جدید آمریکا علیه تعدادی از بانک های ایرانی را محکوم کرد.

ظریف در حساب توئیتری خود نوشت: رژیم آمریکا میخواهد در بحبوحه همه گیری جهانی ویروس کرونا کانال های [اقتصادی] باقی مانده ما برای پرداخت بهای غذا و دارو را نابود کند.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه اضافه نمود: ایرانیان در مقابل این ستمگری جدید تاب خواهند آورد. اما دسیسه چینی برای ایجاد گرسنگی دادن به یک جامعه جنایت علیه بشریت است.

ظریف هشدار داد: عاملان و اجرانمایندگان [این اقدام ستمگرانه] که پول ما را بلوکه می نمایند، با عدالت روبه رو خواهند شد.

وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه عصر (به وقت تهران) 18 بانک ایران را تحت تحریم قرار داد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که این وزارت خانه طی رایزنی با وزارت خارجه این کشور نهادهای اقتصادی ایران را برای قرار دادن در لیست تحریم ها شناسایی نموده است.

بر اساس اعلام کارشناسان، این تحریم ها دو هدف را دنبال می نمایند: بستن معدود منافذ اقتصادی موجود در تحریم ها که به دولت ایران اجازه کسب درآمد می دهد و بی اثر کردن وعده جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر

منبع: فرارو
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 188

به "واکنش ظریف به تحریم های تازه آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ظریف به تحریم های تازه آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید